- Door een storing konden Nederlandse klanten van ING donderdag urenlang niet internetbankieren.
- De storing trof zowel de app als internetbankieren via de website.
- Het is volgens de bank wel duidelijk dat het in ieder geval geen cyberaanval betrof; er zou een storing geweest zijn in een van de databases.
Een grote storing bij ING trof donderdagmorgen zowel het online bankieren via de mobiele app als via de computer. Daardoor konden Nederlandse klanten urenlang niet internetbankieren.
Volgens een woordvoerster van de bank ging het om een interne storing in een van de databases. Daardoor werkte de samenwerking tussen verschillende systemen niet goed. ING heeft een update uitgevoerd en nu werkt alles weer. Eerder meldde ING al dat er geen sprake was van een cyberaanval.
De zegsvrouw geeft aan dat de bank zijn excuses aanbiedt aan klanten. Die konden tijdens de storing zowel bij onlinebankieren via de computer als bij de mobiele app niet inloggen. Daardoor konden ze tijdelijk geen betalingen verrichten of hun saldo checken.
Op dit moment zijn er problemen met de Mobiel Bankieren app en Mijn ING. We werken hard aan het oplossen van dit probleem. Onze excuses voor het ongemak. pic.twitter.com/yquMTJIRl7
— ING Nederland (@ingnl) November 4, 2021